Program:

1700: Innledning og hilsen fra Gynkreftforeningen
Gynkreftforeningens leder Siri Berg gir en kort innføring i Gynkreftforeningens arbeid og ønsker velkommen til seminar. Gynkreftforeningens hovedstyremedlem og leder av lokallag Østfold, Eva Kantor, ønsker velkommen på vegne av lokallaget.

1715: Gynekologisk kreft, behandling og oppfølging
Hvilke former for gynekologisk kreft har vi, og hvordan behandles disse. Hva er siste nytt innen medisinsk forskning på gynekologisk kreft. Hvor­ dan følges gynkreftpasienter opp på et lokalsyke­ hus som på Kalnes, og hvordan samarbeider de med universitetssykehusene. Svarene får vi fra Helene Lyngstad, lege og gynekolog ved Kvinne­ klinikken på Kalnes.

1800: Oppfølging av senskader
Seneffekter rammer flere som har hatt gynekolo­ gisk kreft. De vanligste plagene og hva som kan lindre dem gjennomgås. Vi får samtidig en presen­ tasjon senskadepoliklinikken på Kalnes og en inn­ føring i hva de kan hjelpe med. Ved overlege Maite Garcia Holden.

1830: Pause

1845: Seksuell helse etter behandling
Hvordan få best mulig seksuell helse etter behand­ ling for gynekologisk kreft. Ved Cecile Sommerstad, sexolog og jordmor.

1930: Mingling og enkel servering

Deltakelse på Kunnskapsdag er gratis, men vi må ha din påmelding og vi må vite om du ønsker å være med på mingling etter samlingen. Her får du også møte representanter fra vårt lokallag. Påmeldingsfrist er 3. november.

Påmelding til temakveld i Fredrikstad

Delta på mingling?