Program:

1700-1715:       Innledning og hilsen fra Gynkreftforeningen.
Leder Siri Berg gir en introduksjon til foreningens arbeid. Hovedstyremedlem og leder av Harstad og omegn lokallag, Mette Dischington, ønsker velkommen.

1715-1800:       HPV, celleprøver og oppdagelse av gynekologisk kreft.
Sveinung Wergeland Sørbye, patolog og forsker, forklarer hva HPV og celleprøver er, deres rolle i tidlig oppdagelse av livmorhalskreft og andre gynekologiske kreftformer som livmor- og eggstokkreft.

1800-1830:       Gynekologisk kreft, behandling og oppfølging.
Hallvard Fjelltun, overlege og gynekolog ved UNN Harstad, forklarer hvordan pasienter følges opp lokalt og samarbeidet med universitetssykehus for en helhetlig behandlingsplan. Han kommer også inn på oppfølging av senskader.

1830-1845:       Pause

1845-1930:       Seksuell helse etter behandling.
Åsa Karlsen, spesialist i sexologisk rådgiver (NACS), tilbyr innsikt og praktiske råd for å oppnå og vedlikeholde god seksuell helse etter behandling for gynekologisk kreft.

1930-2000:       Mingling og enkel servering.
En mulighet til å møte og utveksle erfaringer med andre deltakere, representanter fra Gynkreftforeningen, og fagpersoner. Lett servering vil være tilgjengelig.

Deltakelse på seminaret er gratis, men vi må ha din påmelding og vi må vite om du ønsker å være med på mingling etter samlingen.

Påmeldingsfrist er 10. august.

Påmelding til miniseminar i Harstad 2024

Delta på mingling?